FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Har du spørgsmål til dit besøg på Moesgaard Museum, kan du muligvis finde dit svar her.

Coronavirussen har forårsaget en række forstyrrelser i den normale drift af museet, og vi forsøger så godt vi kan at besvare alle henvendelser hurtigt. 

Er du medlem af Klub Moesgaard? Besøg vores FAQ-side for årskortholdere/medlemmer af Klub Moesgaard.

Hvorfor skal man købe billet på forhånd?

Billetter skal købes på forhånd for at sikre alle gæster en tryg og behagelig oplevelse. På Moesgaard har vi valgt at sælge et begrænset antal billetter i såkaldte ’time slots’. Det betyder, at du på forhånd skal købe billet til et ankomsttidspunkt på en valgt dato. På den måde sikrer vi, at der ikke opstår køer og trængsel, og der fortsat er god plads til alle.

Hvorfor har caféen og shop ikke åbent for alle?

Museets café og shop har kun åbent for betalende gæster, da vi er nødt til at kende antallet af gæster på museet og leve op til myndighedernes krav for forsamlinger. 

Jeg har købt en entrébillet før corona, hvordan bytter jeg den til den nye type entrébillet?

Vi kan desværre ikke lave en ombytning af din entrébillet forud for dit besøg, men vi refunderer din entrébillet, når du besøger os. Så køb en ny éntrebillet, og få den gamle entrébillet refunderet ved næste besøg.

Laver I flere guidede ture i Pompeji-udstillingen?

Ja, der kommer guidede ture i Pompeji-udstillingen. Hold dig orienteret på vores website, Facebook-side eller tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvor vi skriver, når der er guidede ture til salg. 

Hvordan får jeg en billet til min handicapledsager?

Du skal på forhånd bestille en gratis billet til din ledsager og fremvise dit ledsagerkort, når I ankommer på museet. Bestil gratis billet til ledsagere her

Hvad er en ’sommerbillet?

En sommerbillet til Moesgaard er en entrébillet til halv pris. Sommerbilletten udspringer af folketingets såkaldte ’sommerpakke’, der skal styrke kulturen og turismen i Danmark efter et forår med Corona-lukninger – og give danske såvel som udenlandske turister mulighed for en sommer i Danmark med masser af kulturelle oplevelser. Sommerbilletten til halv pris kan købes fra 27. juni og frem til 9. august 2020.

Køb sommerbillet her

Skal jeg købe sommerbilletten på forhånd?

Ja, du skal købe din entrébillet til museet på forhånd i vores webshop. Der er begrænset antal billetter til ankomsttidspunkter i løbet af dagen.

Har du allerede købt en billet til fuld pris?

Hvis du allerede har købt en billet til en af dagene i perioden 27. juni til 9. august, kan du få refunderet halvdelen af beløbet, når du kommer ud på museet. Du behøver derfor ikke gøre noget nu, men blot fremvise din billet i billetfronten på selve dagen for dit besøg.

Jeg har købt et årskort online, hvad skal jeg gøre før mit første besøg?

Som nyt medlem skal du forud for dit første besøg bestille en billet som medlem + din eventuelle ledsager. Når du ankommer til museet, oplyser du ved indgangen, at du er nyt medlem. Du vil herefter henvist til vores billetsalg for at få aktiveret dit årskort samt scannet dine entrébilletter. 

Er der halv pris på årskort?

Nej, men hvis du vælger at ombytte din billet til et årskort, refunderer vi din og en evt. ledsagers sommerbillet til fuld pris. En billet kan kun refunderes én gang. Sommeren er dermed et særdeles godt tidspunkt at blive medlem.

Er der halv pris på guidede ture?

Der er ikke halv pris på guidede ture, med mindre du har årskort til museet.