FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Har du spørgsmål til dit besøg på Moesgaard Museum, kan du muligvis finde dit svar her.

Coronavirussen har forårsaget en række forstyrrelser i den normale drift af museet, og vi forsøger så godt vi kan at besvare alle henvendelser hurtigt. 

Er du medlem af Klub Moesgaard? Besøg vores FAQ-side for årskortholdere/medlemmer af Klub Moesgaard.

Hvorfor skal man købe billet på forhånd?

Billetter skal købes på forhånd for at sikre alle gæster en tryg og behagelig oplevelse. På Moesgaard har vi valgt at sælge et begrænset antal billetter i såkaldte ’time slots’. Det betyder, at du på forhånd skal købe billet til et ankomsttidspunkt på en valgt dato. På den måde sikrer vi, at der ikke opstår køer og trængsel, og der fortsat er god plads til alle.

Hvorfor har caféen og shop ikke åbent for alle?

Museets café og shop har kun åbent for betalende gæster, da vi er nødt til at kende antallet af gæster på museet og leve op til myndighedernes krav for forsamlinger. 

Jeg har købt en entrébillet før corona, hvordan bytter jeg den til den nye type entrébillet?

Vi kan desværre ikke lave en ombytning af din entrébillet forud for dit besøg, men vi refunderer din entrébillet, når du besøger os. Så køb en ny éntrebillet, og få den gamle entrébillet refunderet ved næste besøg.

Hvordan får jeg en billet til min handicapledsager?

Du skal på forhånd bestille en gratis billet til din ledsager og fremvise dit ledsagerkort, når I ankommer på museet. Bestil gratis billet til ledsagere her

Jeg har købt et årskort online, hvad skal jeg gøre før mit første besøg?

Som nyt medlem skal du forud for dit første besøg bestille en billet som medlem + din eventuelle ledsager. Når du ankommer til museet, oplyser du ved indgangen, at du er nyt medlem. Du vil herefter henvist til vores billetsalg for at få aktiveret dit årskort samt scannet dine entrébilletter.