Moesgaard er lukket for besøgende

Læs seneste nyt om Moesgaards lukning pgr. af coronakrisen og få svar på ofte stillede spørgsmål

Som følge af myndighedernes udmeldinger om coronavirus situationen er Moesgaard Museum lukket for besøgende fra og med torsdag 12. marts og indtil videre. Vi beklager den ulejlighed, det måtte medføre.

Vi følger situationen og myndighedernes retningslinjer nøje og opdaterer løbende informationen her på hjemmesiden, på museets Facebook-side eller ved at tilmelde sig museets nyhedsbrev.

Yderligere information om coronavirus og myndighedernes anbefalinger kan fås på www.coronasmitte.dk

Vi opfordrer til, at man venter med at kontakte museet, indtil det genåbner, da 246 medarbejdere er sendt hjem, og museet er gået på vågeblus.

Ofte stillede spørgsmål

Jeg har købt billet til en guidet tur, hvad gør jeg?
Vi tager løbende kontakt til de personer, som har købt billet til guidet tur, og fortæller hvordan man skal forholde sig. Du behøver derfor ikke selv gøre noget, vi kontakter dig.

Hvornår åbner Moesgaard Museum igen?
Vi afventer myndighedernes anbefalinger og opfordrer til, at man holder øje med vores website, Facebook-side eller tilmelder sig vores nyhedsbrev.

Forlænges udstillingen om Pompeji?
Det arbejder vi hårdt på, og vi håber, det vil kunne lade sig gøre. Om det bliver muligt kan vi dog ikke sige endnu. Vi opfordrer til, at man holder sig orienteret via vores website, Facebook-side eller museets nyhedsbrev, hvor vi løbende vil orientere om seneste nyt.

Jeg har købt gavekort eller billet til museet, hvad gør jeg?
Billetter og gavekort er gyldige et år fra man køber dem, man kan derfor benytte dem, når museet genåbner.

Jeg havde booket et arrangement, som nu må aflyses. Hvad gør jeg?

Vi håber, at du i stedet for at aflyse helt vil udskyde dit arrangement til museet åbner igen og booke en ny dato. Skriv en mail til booking@moesgaardmuseum.dk med oplysninger om dit arrangement, og hvilken dato du ønsker at flytte det til. Så kontakter vi dig.